¨
Hradisko u Bosonoh

logo jóga v denním životě

Svámí Gyaneshwarpuri
Zpěv osamělého poustevníka
v jeskyni na vysoké hoře

Zpráva o duchovní transformaci v jeskyni.
Básně, příběhy a pohádky z let 1998 - 2000.



2 vnitřní strana obálky - vlevo:
Adlerova jeskyně (2022).

Křížova jeskyně (2022).


3 vnitřní strana obálky - vpravo:
Švédův stůl (2023).

Pod Ukřižovaným v chrámu Panny Marie ve Křtinách (2021).

Foto na titulní stránce:
Jeskyně Slezákova Záhrobní v Hádeckém údolí (2022).


zadní strana obálky:
Jeskyně Trampů v Hádeckém údolí (2022).

Svámí Gyaneshwarpuri (čti Gjánešvárpuri) je vysvěcený mnich - poustevník hinduistického náboženství a jógy. Jeho duchovní jméno zní v překladu "Ten který poznal." Sannjás díkšu obdržel dne 23.7.2021 v Maháprabhudíp ášramu ve Střílkách na jižní Moravě Milostí Jeho Svatosti Mistra jógy Višvaguru mahámandaléšvara paramhanse šrí svámího Mahéšvaránandy, ve věku 53 let. Má právo používat duchovní titul svámí (pán sebe) a nosit oranžové roucho, šat indických jogínů a sádhuů. Získal jsem tímto tuto nejvyšší Svámijiho iniciaci. Formálně patří do řádu sannjasa šrí pančajati Mahá nirvání ankary s příslušností Óm šrí Alakhpuridži siddha pít parampará. Jako osamělý mlčící poustevník není učitelem jógy a nekáže hinduismus. Je kosmopolitního nad náboženského založení. Uznává všechna světová náboženství, nejen hinduismus, ale i křesťanství, taoismus a buddhismus jakož i všechny ostatní náboženské systémy. Je český sádhu, který se zřekl rodinného života, aby se věnoval službě Bohu a duchovní Cestě. Je prvním hinduistickým mnichem vysvěceným v České republice. Život sannjása vystihuje dobře jeho pravou vnitřní přirozenost. S vědomím Mistra bude i nadále žít jako poustevník v České republice.

Web o duchovní cestě, Moravském krasu, Bohu a Lásce
www.gyaneshwarpuri.cz

Kdo je svámí Gyaneshwarpuri.
Svámí Gyaneshwarpuri je oddaný žák Višvaguru Paramhanse svámího Mahéšvaránandy, Mistra jógy a Učitele duchovní Cesty z Indii, kterého následuje od roku 1996. Za tu dobu prošel bouřlivou duchovní transformací v důsledku probuzení kundalini, která vyústila dne 23. července 2021 v Maháprabhudíp ášramu ve Střílkách ve vysvěcení - sanjás díkšu - za hinduistického a jógového mnicha. Svámí Gyaneshwarpuri působí jako osamělý, mlčící poustevník v jeskyních Moravského krasu. Není učitelem jógy a nekáže hinduismus. Je kosmopolitního nadnáboženského smýšlení a vnitřního založení, z tohoto důvodu uctívá rovněž Ježíšovo křesťanství, buddhismus, taoismus a ostatní světová náboženství. Je historicky první hinduistický mnich vysvěcený zde v České republice. Píše odborné publikace z oboru speleologie, sakrální historie a archeologie a v neposlední řadě vlastní originální, z knih nevyčtenou mystiku a filozofii, básně, duchovní příběhy a pohádky s duchovním ponaučením. Následuje ve všem Sílu Lásky a kráčí po Cestě Poznání (džňanajóga) jak vyplývá z jeho duchovního jména Gyaneshwarpuri (gyana=džňana), které se překládá jako "Ten který poznal", což je výzva k duchovní realizaci. Je tedy vnitřně džňánín čemuž odpovídá jeho na první pohled nesrozumitelná životní filozofie poustevníka. Od narození je osvobozený, dosud ale nerealizoval nejvyšší stav vědomí mókšu, kdy individuální "já" se stává celým Vesmírem. Má však vlastní vnitřní vedení a napojení na Boha, Božské Já. Realizovat Boha a dosáhnout Osvícení je jeho nejvyšší a jediný Cíl v tomto zrození, jemuž zasvěcuje svoji duchovní jógovou sádhanu, meditaci v ústraní, mantra džapu, opakování Božího jména, modlitby, jógové ásany, kriji ap. podle Systému Jóga v denním životě Paramhanse svámího Mahéšvaránandy. V současnosti se často sdržuje na osamělých a pustých místech v horách a v lesích. Od dětství samostatně studoval Bibli, nikdy však neříkal že je křesťan. Později studoval Bhagavadgítu a jiné svaté spisy indické. Nejvíce ho oslovila moudrost svámího Šivánandy z Rišikéše, Paramhansy Jóganandy, Ramana Maharišiho, Chan-Šana, Bhagvána šrí Díp Nárájana Maháprabhudžího a samozřejmě svámího Mahéšvaránandy, v němž rozpoznal esenci svého duchovního nazírání Pravdy ze svých meditačních jeskyní a horských poustevnen. Uctívá rovněž ideál sv. Františka z Assisi a himalájských jogínů indických. Nevyučuje jógu veřejně a jako skutečně pravý džňánín, muž poznání, nepřijímá ani studenty jógy ani osobní žáky. V současnosti žije na základě doporučení Svámijiho se svou maminkou v malém ášramu v Brně - Bosonohách.



ZPĚT