¨
...............................Český jógový a hinduistický mnich - poustevník svámí Gyaneshwarpuri

žak Mistra jógy Jeho Svatosti Višvaguru mahámandaléšvara paramhanse šrí svámího Mahéšvaránandy




svatý František

Gaytri mantra, Sáí Bába


www.gyaneshwarpuri.cz

Paramhans svami Mahéšvaránanda
www.mahesvarananda.cz

Joga in Daily Life
www.yogaindailylife.org

"...chodili v ovčích a kozlích kůžích - strádající, pronásledovaní, trpící. Svět jich nebyl hoden. Bloudili po pustinách a horách, po jeskyních a zemských roklinách." List svatého apoštola Pavla Židům, kapitola 11, verš 37-38. neviditelnytextneviditelnytext "Poustevny v horách byly jako stánek plný božských tváří, pěvců žalmů, milovníků nauky, asketů, kteří se postili, modlících se lidí, které těšila naděje na budoucí rozkoše a kteří se zabývali ručními pracemi, aby dali almužnu. Měli se navzájem rádi a byli svorní. A bylo to opravdu napohled jakési zvláštní území zbožnosti a spravedlnosti. Nebylo tam nikoho, kdo by utiskoval, ani toho, kdo by utlačoval, neexistovaly tam výčitky poháněče. Zato asketů bylo mnoho, avšak všichni měli tutéž jedinou myšlenku: pracovat, aby dosáhli ctnosti..." Sv. Atanáš, Život sv. Antonína Poustevníka. neviditelnytextneviditelnytext "Vypadal jako žebrák, byl zpustlý a vychrtlý a tomuto přesně odpovídalo každičké jeho slovo, každý výkřik. Při hlubším zamyšlení nad tím co říkal, jste však pochopili, že v těch slovech je skrytá Cesta, že jeho soudy jsou břitké a mají neskonalou hloubku. Nosil čapku z březové kůry a oblečený býval v cárech, na nohou jen obyčejné dřeváky, neboť když se svatý muž uchýlí do ústraní, snaží se i svým zevnějškem splynout s přírodou." úvod k Chan-šanovým Básním z Ledové hory. neviditelnytextneviditelnytext "Ten, kdo rozjímá v himalájské jeskyni a pracuje na sobě, aby sám sebe očistil, očišťuje též i svět a pomáhá světu svými duchovními vibracemi. Nikdo nemůže zabránit tomu, aby jeho čisté myšlenky vycházely do světa a přicházely k těm, kteří je vskutku potřebují." Šrí Swamí Šivánanda, Mysl, její tajemství a kontrola. neviditelnytextneviditelnytext "Někteří jógini se stahují ze společnosti do samoty a žijí jako poustevníci daleko od civilizace. Ale i ti meditují pro dobro světa. Pouhá jejich existence je pro svět požehnáním. Říká se, že vítr, který se dotkne džívanmukty, roznáší mír, harmonii a štěstí všude, kam zaletí". Paramhans svámí Mahéšvaránanda neviditelnytextneviditelnytext "Pokud druzí lidé nechápou vaše chování, co se děje? Jejich požadavek, že musíte dělat jen to, co oni chápou, je pokusem diktovat vám. Je-li to v jejich očích bytí "asociální" a "iracionální", budiž. Většinou se jim však ukáže vaše svoboda a odvaha být sebou samými. Nikomu nejste povinni nějakým vysvětlováním nebo účtováním, pokud jim vaše činy neškodí nebo neporušují jejich právo. Kolik životů bylo zničeno touto potřebou "vysvětlovat", což obyčejně znamená "pochopit", tj. schválit. Ať jsou vaše činy a podle nich i vaše skutečné záměry posouzeny, ale mějte na paměti, že svobodný člověk je povinován vysvětlením jen sám sobě - svému rozumu a svědomí - a ne mnoha těm, kteří snad oprávněný nárok na vysvětlení mají." Erich Fromm, Umění být

textneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytextneviditelnytext